Általános szerződési feltételek

Általános Szerződési Feltételek nagyvállalati és kiskereskedelmi ügyfelek részére / Elastic Kft.

 

Tartalomjegyzék

  1. Szállító neve, címe, cégadatai
  2. Szállító ügyfélszolgálatának elérhetősége
  3. Az ÁSZF célja, hatálya
  4. Megrendelés, Visszaigazolás menete és a Lehívás
  5. Szállítási feltételek
  6. Reklamáció
  7. Számlázási és fizetési feltételek
  8. Kártérítési felelősség
  9. Adatkezelés
  10. Titoktartási kötelezettség és jó hírnév védelme
  11. Kapcsolattartás, értesítések
  12. Viták rendezése, az irányadó jog
  13. Egyéb rendelkezések

 

 

  1. Szállító neve, címe, cégadatai

Név: Elastic Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 

Székhely: 8900 Zalaegerszeg, Zrínyi M. u. 81.

Adószám: 10549692-2-20

Cégjegyzékszám: 20-09-060530

Bank neve, címe: Unicredit Bank Hungary Rt.

Bankszámla szám: 10910003-00000003-42030004

Képviseletre jogosult neve: Egyed László Csaba

Képviselet jogcíme: Ügyvezető igazgató

 

  1. Szállító ügyfélszolgálatának elérhetősége

 

Hétfő-Péntek: 08.00 – 16.30

Személyesen: 8900 Zalaegerszeg, Zrínyi M. u. 81.                         

Telefon: +36 92 596 240 / 105 mellék

Email:ugyfelszolgalat(at)elastickft.hu

 

  1. Az ÁSZF célja, hatálya

 

  • A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) tartalmazza a Szállító és a Vevő közötti szállítási jogviszonyra vonatkozó általános szabályokat.

 

  • Az Általános Szerződési Feltételektől eltérést csak a Különös Szerződési Feltételekben határozhatnak meg a Felek, ilyen eltérés vagy ellentmondás esetén a Különös Szerződési Feltételekben megállapított rendelkezések elsőbbséget élveznek, és a Felek akaratának megfelelően irányadók a Felek közötti jogviszonyra.

 

  • A jelen ÁSZF az adott szállítási jogviszonyra vonatkozó Különös Szerződési Feltételekkel együtt érvényes, amelyek az adott szállítási jogviszonyra vonatkozó speciális rendelkezések, amelyeket az alábbi dokumentumok tartalmaznak:

 

  • Megrendelés és az erre adott Visszaigazolás vagy
  • Keretrendelés, a Keretrendelés alapján küldött Lehívás.

 

  • Ugyancsak a Különös Szerződési Feltételek részét képezi valamennyi, a 3.3.1. - 3.3.2. pontokhoz kapcsolódó Szerződési specifikáció, árulista, műszaki leírás, szükség szerint a Szállító árajánlata, illetve, - pályázati eljárás során kötött szerződéseknél – a pályázati felhívás és annak dokumentációja is.

 

  1. Megrendelés, Visszaigazolás menete és a Lehívás

 

  • Keretrendelés hiányában a Vevő a Megrendelést elektronikus úton (email, telefon) küldi meg a Szállító részére, vagy személyesen Szállító telephelyén adja le.

 

  • Szállító a Megrendelés kézhezvételétől számított 5 munkanapon belül köteles visszaigazolni a Vevő felé a Megrendelés elfogadását (a továbbiakban: „Visszaigazolás”) elektronikus úton. A Vevő ajánlati kötöttsége a visszaigazolási határidőkig áll fenn, de dönthet úgy, hogy az azt követően érkezett Visszaigazolás esetén mégis fenntartja, illetve a teljesítést elfogadja.

 

  • Amennyiben a Szállító a Megrendelést nem tudja a Megrendelésben meghatározottaknak (pl. mennyiség, szállítási határidő) megfelelően teljesíteni, akkor a Megrendelés igazolt kézhezvételétől, vagy az akadály felmerülésétől számított 5 munkanapon belül köteles a Vevőt – ezen hiányosságok feltüntetésével – értesíteni.

 

  • Keretrendelés esetén a konkrét Áruk lehívása, megrendelése - a szállítási határidő pontos meghatározásával – a Vevő által működtetett informatikai rendszerben generált vagy egyéb módon kiállított Lehívás (a továbbiakban: „Lehívás”) megküldésével történik. A Lehívásokra vonatkozóan – a Keretrendelés eltérő rendelkezésének hiányában – a jelen Általános Szerződési Feltételek Visszaigazolás menetére vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni.

 

  • Keretrendelés esetén – amennyiben a Különös Szerződési Feltételek máshogy nem rendelkeznek - Vevő köteles a Keretrendelésben rögzített mennyiségekre időarányosan Lehívásokat küldeni szállító felé és a teljes mennyiséget 3 hónapon belül lehívni.

 

 

  1. Szállítási feltételek, teljesítés

 

  • Szállító vállalja, hogy a Különös Szerződési Feltételekben szállítási címként megadott teljesítési helyen, határidőre, mennyiség és minőség szerint teljesíti szállítási kötelezettségét.

 

  • Amennyiben a Különös Szerződési Feltételekben nem került teljesítési hely meghatározásra, abban az esetben a Megrendelés, Keretrendelés teljesítési helye a Szállító telephelye.

 

  • A szállítások abban az időpontban minősülnek teljesítettnek, amikor a megrendelt áru birtokátruházása a Különös Szerződési Feltételekben meghatározott teljesítési helyen megtörtént, vagyis a Szállító az árut a Vevő részére szerződésszerűen átadta, és azt a Vevő átvette.

 

  • Amennyiben a Szállító az Általános Szerződési Feltételeknek és a Különös Szerződési Feltételeknek megfelelően járt el, nem merül fel sem minőségi sem mennyiségi kifogás, késedelmes szállítás úgy a Vevő az árut köteles átvenni. Amennyiben a Vevő ennek ellenére 10 napon belül nem veszi át az árut, a szállítást a teljesítési határidőt követő 10. nap leteltével teljesítettnek kell tekinteni.

 

  • Az át nem vett árut (a felelős őrzés szabályainak megfelelően) a Szállító a készre jelentéstől számított 10 napig díjmentesen tárolja, utána tárolási díjat (1 EUR / raklap / nap + ÁFA) számol fel.

 

  • A Vevő az átvétel során ellenőrzi a Megrendelés és a szállítólevél vagy számla adatainak egyezését (mennyiség, egységárak), a csomagolás sértetlenségét.

 

  1. Reklamáció

 

  • Mennyiségi eltérés és/vagy minőségi hiba vagy a csomagolás sérültsége esetén a Vevő megtagadhatja az átvételt, és kérheti az áru visszaszállítását.

 

  • A Szállító felel mindazon kárért, amely az áru hiányos, elégtelen, sérült vagy nem megfelelő csomagolásából származik. A Felek a helyszínen jegyzőkönyvet készítenek az esetleges (szállítási) sérülésekről vagy az esetleges hiányról, a nem megfelelő teljesítésről.

 

  • A szállítás teljesítését követően a beérkezett áru tárolásáról a Vevő gondoskodik. A szakszerűtlen tárolás miatt bekövetkezett minőségromlásért a Szállító nem tartozik felelősséggel.

 

  • Amennyiben a leszállított termék mennyisége eltér a megrendelt mennyiségtől, úgy ezen eltérést a Vevő az átvételtől számított 24 órán belül köteles a Szállító felé jelezni.

 

  • 24 órán túli vagy a gyártási technológiára visszavezethető (tűréshatárok) mennyiségre vonatkozó reklamációt a Szállító nem tud elfogadni.

 

  • Minőségi kifogást a Vevő köteles írásban a Szállító felé jelezni a hiba feltárásától számított 3 munkanapon belül. A minőségi kifogás tényét megállapító jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

 

  • a kifogásolt termék megnevezését, opcionálisan cikkszámát
  • a megrendelés és szállítás pontos idejét
  • a hiba észlelésének, vizsgálatának körülményeit,
  • a hiba milyenségét (anyaghiba, színhiba, mérethiba stb.)
  • a hiba megszüntetésére tett javaslatot

 

  • A reklamációra a Szállító köteles 5 napon belül válaszolni, annak jogossága esetén 15 munkanapon belül érdemben intézkedni. Amennyiben ez nem történik meg, úgy a reklamáció elfogadottnak tekinthető.

 

  • Minőségi reklamáció esetén a Vevő nem jogosult az áru tovább értékesítésére, feldolgozására, felhasználására. A Vevő az árut köteles zárolni legalább 120 órás időtartamra, ameddig a Szállító a minőségi reklamáció kivizsgálását lefolytatja adminisztratív vagy fizikai (helyszíni szemrevételezés) úton.

 

 

  1. Számlázási és fizetési feltételek

 

  • A Szállító minden egyes Megrendelés, Lehívás teljesítéséről külön számlát bocsát ki és megküldi a Vevő felé. A Különös Szerződési Feltételekben a Felek megállapodhatnak havi gyűjtőszámla kibocsátásában is.

 

  • Szerződésszerű teljesítés esetén a Vevő köteles a kiszámlázott és nem vitatott összeget a Különös Szerződési Feltételekben megállapodott fizetési feltételek szerint Szállítónak megfizetni.

 

  • A Szállító kintlévőségeinek kezeléséhez fenntartja a jogot hitelbiztosító (EULER Hermes) cég bevonásához. Ebben az esetben, lejárt kintlévőség esetén a hitelbiztosító működési szabályzata alapján történik annak kezelése.

 

  • Késedelmes fizetés esetén a Szállító jogosult késedelmi kamatot felszámítani, valamint a pénz beszedésével kapcsolatosan felmerült összes költség is Vevőt terheli. A késedelmi kamat mértéke a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat kétszerese. A késedelmi kamat a fizetés esedékességétől jár.

 

  • Amennyiben a Vevőnek lejárt tartozása van a Szállító felé, a Szállítónak módjában áll megtagadni a Vevő által határidőn túl küldött (újabb) Megrendelések, Lehívások teljesítését a számlák kiegyenlítéséig.

 

  • Szállító a vételár és esetleges járulékai teljes kiegyenlítéséig a termékre vonatkozó tulajdonjogát fenntartja. A tulajdonjog fenntartással érintett termék feldolgozása esetén a választás joga a Szállítót, mint tulajdonost illeti meg (Ptk. 5:65. §). Dologegyesülés esetén a Szállítónak résztulajdona keletkezik (Ptk. 5:66. §). A Vevő a szerződés aláírásával engedményezi a Szállítóra a közös tulajdon értékesítéséből a Szállító tulajdoni hányadának megfelelő összeget. Tilos a tulajdonjog fenntartással érintett terméket más követelésébe beszámítani, azt megterhelni, vagy fedezetként bármilyen célra felajánlani.

 

 

  • Amennyiben a vételár behajtására nincs lehetőség, úgy Szállító jogosult az áru visszaszállítására és kártérítési igény bejelentésére az ügylettel kapcsolatban felmerült valamennyi költsége és elmaradt haszna megtérítésére. Vevő jelen szerződés létrejöttével beleegyezését adja, hogy a Szállító a Vevő telephelyére, székhelyére, egyéb szállítási helyszínére a ki nem fizetett áru visszaszállításának céljából akadálymentesen bejusson. Amennyiben Vevő ellen csődeljárás, vagy felszámolásieljárás vagy végrehajtási eljárás indul, Vevő tűrni köteles, hogy Szállító a tulajdonjog fenntartással érintett termékeit visszaszármaztassa a fent rögzített módon.

 

  • Szállító csak eredeti és sértetlen csomagolású termékeket vásárol vissza a teljesítéstől számított legfeljebb 60 napon belül. Visszavásárlási ár az eredeti ár legfeljebb 90 %-a.

 

  • Amennyiben Vevő kereskedelmi célból vásárolja meg Szállító termékét, köteles a tulajdonjog fenntartás ideje alatt a termék tárolásáról oly módon gondoskodni, hogy azt minőségkárosodás ne érje. A tulajdonjog fenntartás ideje alatt a termék elvesztéséért vagy megsemmisüléséért, illetve az állagában bekövetkező bármely kárért a Vevő kártérítési felelősséggel tartozik. A Vevő a Szállító termékére – Szállító külön ez irányú megkeresését követően haladéktalanul - köteles vagyonbiztosítást kötni. Kereskedelmi célú vásárlás esetén a tulajdonjog fenntartással érintett termékeket a Vevő csak abban az esetben idegenítheti el, illetve terhelheti meg, ha az elidegenítést, illetve megterhelést követően a számlán jelzett fizetési határidőben ki tudja fizetni azok ellenértékét.

 

 

  1. Kártérítési felelősség

 

  • A szerződésszegéssel okozott károkért a Szállítót – a Polgári Törvénykönyvben foglaltak figyelembe vételével - kártérítési felelősség terheli.

 

  • A felelősség alól a Szállító mentesül, ha a szerződésszegést ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta, és nem volt elvárható, hogy a körülményt elkerülje, vagy a kárt elhárítsa.

 

  • A Szállító kártérítési felelőssége csak a közvetlen károkért, és a bruttó Szerződési ellenérték erejéig áll fenn, kivéve a szándékosan okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegés esetét.

 

  1. Adatkezelés

 

  • A Vevő az azonosításához, cégadatai ellenőrzéséhez, működésének megítéléséhez kapcsolódóan hozzájárul, hogy adatait a Szállító a jogszabályi előírások és a Szállító adatkezelési szabályzata betartása mellett kezelje és ellenőrizze.
    A Vevő elfogadja és hozzájárulását adja, hogy esetleges fizetési késedelméről a Szállító értesítse a céginformációs és hitelbiztosítási partnereit.

 

  • A Szállító az általa nyilvántartott személyes adatokról a Vevőnek kérésére köteles a Vevő saját adatairól felvilágosítást adni. Amennyiben Vevő a Szállító által kezelt adataiban bekövetkezett változást a Szállító felé nem jelenti be, úgy a Vevő mulasztásának időtartamára a Szállító mentesül az adatok kezelésével kapcsolatos kötelezettségek teljesítése alól.

 

  • A Szállító az általa nyilvántartott adatokat az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt időtartamig tárolhatja, őrizheti, kezelheti. A Szállító a Vevő adatkezelési nyilatkozatával ellentétes adatszolgáltatást szintén az Adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint teljesíthet.

 

  1. Titoktartási kötelezettség és jó hírnév védelme

 

  • A Felek kötelezettséget vállalnak, hogy a szerződés teljesítése kapcsán tudomásukra jutott, a másik Felet érintő adatokat, információkat bizalmasan, üzleti titokként kezelik, és kijelentik, hogy azokat – valamely hatóság részéről történő hivatalos megkeresés esetét kivéve – illetéktelen harmadik személy részére nem szolgáltatják ki, hozzáférhetővé nem teszik, és kizárólag a szerződés teljesítéséhez szükséges mértékben használják fel. A titoktartási kötelezettség a Feleket a szerződés időtartama alatt és az annak megszűnését követő 2 (kettő) évig terheli. A titoktartási kötelezettséget megszegő Fél köteles az ezzel kapcsolatban felmerült mindennemű kárt megtéríteni. A jelen pontban szabályozott titoktartási kötelezettség nem terjed ki a fizetési fegyelemmel kapcsolatos információadásra.

 

  • A Vevő kötelezettséget vállal arra, hogy a szerződés időtartama alatt, illetve annak megszűnését követően is tartózkodik a Szállító jó hírnevét sértő megnyilvánulástól, magatartástól.

 

  1. Kapcsolattartás, értesítések

 

  • Felek a szerződés szerinti jogaik gyakorlásával, illetve kötelezettségeik teljesítésével összefüggő nyilatkozataikat írásban (e-mail, illetve postai úton ajánlott, tértivevényes küldeményben) kötelesek egymás részére megtenni. A Felek által egymás részére megküldött postai küldeményeket azok igazolható átvétele esetén az átvétel időpontjában kézbesítettnek kell tekinteni. A tértivevényes ajánlott levélben a másik fél levelezési címére elküldött nyilatkozat a levél, postára adásától számított 5. (ötödik) napon akkor is kézbesítettnek minősül, ha a küldemény „nem kereste”, „elköltözött”, „ismeretlen” vagy „nem vette át” jelzéssel érkezik vissza a feladóhoz.

 

  • A Vevő köteles az adataiban bekövetkező minden változást (így különösen nevének, székhelyének, telephelyének, illetve fióktelepének, vezető tisztségviselőinek, bankszámlaszámának vagy adószámának megváltozását) legkésőbb ezen változások hatálybalépésének napján a Szállító részére írásban bejelenteni. A Vevő vállalja, hogy amennyiben ellene kényszertörlési-, csőd-, felszámolási,- végelszámolási- vagy végrehajtási eljárás indul, illetve minden egyéb olyan körülmény felmerülése esetén, amely a szerződés teljesítését, illetve a Szállító követeléseinek kielégítését veszélyezteti, haladéktalanul írásban tájékoztatja a Szállítót. A Vevő köteles megtéríteni ezen kötelezettsége elmulasztásából vagy késedelmes teljesítéséből eredő minden kárt. Vevő a szerződésből eredő bármely jogát vagy kötelezettségét a Szállító előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül sem egészben, sem részleteiben nem ruházhatja át.

 

  1. Viták rendezése, az irányadó jog

 

  • A Felek a Szerződés kapcsán felmerülő jogvitáikat elsősorban tárgyalásos úton rendezik.

 

  • Ha az egyik Félnek a másikhoz intézett írásos kezdeményezésétől számított 45 napon belül a tárgyalások nem vezetnek eredményre, a Felek a Zalaegerszegi Járásbíróság, illetve a Zalaegerszegi Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki jogvitájuk rendezése érdekében.

 

  1. Egyéb rendelkezések

 

  • A jelen általános szerződési feltételek Vevő részéről ismertnek és elfogadottnak tekintendők, ha megrendelését Szállítónak átadja/átküldi. Szállító megrendelést visszaigazoló értesítésével jelen általános szerződési feltételek a Felek jogviszonyában a megrendelt termék adásvétele vonatkozásában hatályba lépnek.

 

  • Szállító jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket egyoldalúan módosítani. Általános Szerződési Feltételek Szállító honlapján megtekinthetők. Szállító az esetleges változásokat is a honlapon teszi közzé, a változásokról külön értesítést nem köteles küldeni. Amennyiben Szállító külön értesítést küld a Vevőnek, akkor a közzététel időpontja postai küldemény esetén a tértivevényen feltüntetett átvételi időpont, ajánlott küldemény esetében pedig a feladástól számított ötödik munkanap. Elektronikus megküldés esetén, mely értesítést a Vevő által megadott E-mail címre küld meg az elküldés időpontja a közzététel időpontja. A módosítások a közzététel időpontjától érvényesek és hatályosak. Vevő kifejezett kötelessége a szerződés fennállásának időtartama alatt az aktuális ÁSZF tartalmának nyomon követése.

 

  • A tértivevényes és ajánlott, vagy egyéb könyvelt levélpostai küldeményként szabályszerűen a Vevő részére postára adott minden dokumentumot a Vevő részére kézbesítettnek kell tekinteni akkor is, ha a küldemény ténylegesen kézbesíthető nem volt, vagy azokról a másik fél nem szerzett tudomást. A kézbesítés dátuma ekkor a postai kézbesítés második megkísérlésének napjától számított ötödik munkanap, illetve ha a kézbesítés második megkísérlésére nem is került sor, akkor azon a napon, amelyen a kézbesítetlen küldeményt a posta a feladónak visszaküldte.

 

  • Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. szabályai az irányadók.

Kapcsolódó fájlok

Online katalógusok
Ajánlatkérés

GAZDASÁGOS ÁR

Közvetlenül a gyártótól olcsóbb

Környezetvédelem

Hogyan óvjuk környezetünket?

SZAKÉRTŐI GÁRDA

Hozzáértő munkatársak minden területen

Készítette: KARMA Interactive
Minden jog fenntartva